https://drive.google.com/drive/my-drive რესურსის ბმული
რესურსის რეფლექსია
ეფექტური სასწავლო პროცესისათვის მნიშვნელოვანია სასწავლო რესურსების
მიზნობრივად მოძიება და შექმნა. გავეცანი ეროვნულ სასწავლო გეგმაში
საგანმანათლებლო რესურსებზე საკითხს. (თავი II. საგანმანათლებლო რესურსები,
მუხლი 8. საგანმანათლებლო რესურსების გამოყენება როგორც მასწავლებლებისათვის,
ასევე მოსწავლეებისათვის). ვითვალისწინებ ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.
ჩემს მიერ გაკეთებული სასწავლო რესურსების შექმნა განაპირობა მოსწავლეთა სწავლა -
აღზრდის საჭიროებებმა.
ჩემს მიერ შექმნილი რესურსი მეხუთე კლასელებისათვისაა განკუთვნილი.
რესურსი გამოვიყენე სახელმძღვანელოში თემის:“წილადების“ შესწავლის დროს..
ცოდნაზე ორიენტირებულმა რესურსმა მოსწავლეებში პოზიტივი შეიტანა. რესურსი
გამოვიყენე თემის შესწავლას აქტივობის სახით. მისი საშუალებით მოსწავლეებმა
დაინახეს კავშირი წილადის მრიცხველსა და მნიშვნელს შორის,გადაჭრეს ამოცანები
რესურსის დახმარებით.რესურსი ნიმუში იქნება ყველა მასწავლებისათვის, შექმნას
ანალოგიური თავის საგანში.
რესურსი გადის ე.ს.გ.-ს შემდეგ მიზანზე: მათ.V.2-V.3.
მოსწავლემ შეძლოს:
• ნატურალური რიცხვების წილადის სახით წარმოდგენა;
• რიცხვის ნაწილის პოვნა.წილადზე წარმოდგენა დაუკავშიროს მთელის ან
ერთობლიობის ნაწილს;
• გამოიყენოს წინარე ცოდნა პრაქტიკული ამოცანების ამოხსნისას.
ჩემს მიერ შექმნილი თვალსაჩინობა (რესურსი) ეროვნული სასწავლო გეგმის
გათვალისწინებითაა შექმნილი. საინტერესოა, სახალისოა,გამომწვევი და დაძლევადი, არ
აშინებს მოსწავლეს და არ ძაბავს. რესურსი განაწყობს ბავშვს პოზიტიურად, თავს
გრძნობს კომფორტულად და აქვს რწმენა რომ შეძლებს სწავლას.
რესურსის გამოყენებით მოსწავლეს გამოუმუშავდება თვითრწმენა და
თვითდაჯერება.რესურსებით ვახდენ სხვადასხვა ტიპის უნარებზე აგებულ სასწავლო
მასალაში ინტეგრირებას, რათა თანაბრად ვუზრუნველვყო თითოეული მოსწავლის
სწავლა. ვცდილობ, რესურსი მოვარგო სხვადასხვა ტიპის მოსწავლეთა განსხვავებულ
ჯგუფს. ვიკვლევ სამიზნე კლასს და ვპოულობ პასუხს კითხვაზე, როგორ და რა გზით
მოვარგო ეს რესურსი სხვა კლასის მოსწავლეთა მოთხოვნებს და როგორ დამეხმარება
სხვა კლასში ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების დაკმაყოფილებაში.
რესურსის გამოყენება საგანმანათლებლო მიზნით, შესაძლებელია ყველა საგანში.
მნიშვნელოვანია ასაკობრივი კატეგორიების გათვალისწინება. ასევე მნიშვნელოვანია რა
მიზანს ისახავს ეს რესურსი და რომელ სტანდარტებს აკმაყოფილებს. რამდენად
დაძლეული იყო მოსწავლეთა მიერ ეს რესურსი, გაამართლა თუ არა მოლოდინები.
შესაძლებელია იგივე რესურსის გამოყენება საპროგრამო მასალასთან დაკავშირებით
სხვადასხვა საგანში.
ჩემი რესურსები ორიგინალურია, რადგან:
რესურსი უბიძგებს მოსწავლეებს განივითარონ და დახვეწონ სწავლის უნარები
და სტრატეგიები.
რესურსი შესაძლებლობას აძლევს მოსწავლეებს ჩაუღრმავდნენ საკითხს.
რესურსი იძლევა ინტეგრირების საშუალებას.
რესურსი სანდო წყაროებს ეფუძნება.
რესურსი მისდევს გარკვეულ სქემას და არის თანმიმდევრული.
რესურსს თან ერთვის ნათელი, ადვილად გასაგები ინსტრუქცია.
რესურსების გამოყენებამ მნიშვნელოვნად შეუწყო ხელი მოსწავლეთა აქტიურ
ჩართულობას და ინტერაქციას სასწავლო პროცესში. რესურსებმა მოსწავლეებს მისცა
საპროგრამო მასალაში ჩაღრმავების საშუალება, რადგან სასწავლო პროცესი
შეესაბამებოდა ეროვნულ სასწავლო გეგმას, ამავე დროს იყო საინტერესო, სახალისო,
აქტიური და მრავალფეროვანი, რაც დამეხმარა ეფექტიანი გაკვეთილების ჩატარებაში.
რესურსების გამოყენებამ მნიშვნელოვნად დამეხმარა მოსწავლეთა
მრავალმხრივი უნარების განვითარებაში. ერთვებიან მონდომებით,ხალისით .
გამოუმუშავდათ , მოსმენის, , წაკითხვის, გააზრების, ყურადღების კონცენტრაციის, ,
დაკვირვების და სხვა უნარები.
ინტეგრირება ხელს უწყობს თანამედროვე სამყაროში
თვითრეალიზებას,სათანადო ადგილის დამკვიდრებას,საგანთა შორის კავშირის
დამყარებას.ინტეგრირება მოიცავს იმ ცოდნას და უნარებს, რომელთა განითარებას ხელს
უწყობს ჩემ მიერ გამოყენებული რესურსები.
ვცდილობ მოსწავლემ ერთ რომელიმე საგანში შეძენილ ცოდნა და გამოცდილება
სხვადასხვა შინაარსობრივ კონტექსტში გადაიტანოს და გამოიყენოს, ამიტომ
მნიშვნელოვანია საკითხის აღქმა- გააზრება, იტერპრეტირება და გამოყენება. ამით მათ
ჩამოუყალიბდებათ კონსტრუქციული თანამშრომლობის, პრობლემის მოგვარების,
შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების, შემწყნარებლობის, სხვისი უფლებების
პატივისცემის და სხვა უნარები.
ჩემს პედაგოგიურ პრაქტიკაში, ჩემს კოლექციაში არსებული რესურსების
გამოყენებით გავზარდე მოსწავლეთა ჩართულობა სასწავლო პროცესში, ავამაღლე
მოსწავლეთა აკადემიური დონე.
მე კი მეტად გავხდი აქტიური და დაჯერებული ჩემს პროფესიულ საქმიანობაში.
გამოყენების ინსტრუქცია
რესურსი გამოიყენება მეხუთე-მეექვსე კლასებში თემის : „წილადების“
შესწავლის დროს.იგი შეიძლება გამოყენებულ იქნას თემის შესწავლის შემდეგ
პრეზეტაციისა და შეჯამების მიზნით. რესურსის შექმნის პროცესში გავითვალისწინე
მოსწავლეთა ასაკი და თავისებურებები,ის,რომ მათთვის შემეთავაზებინა
სახალისო,საინტერესო და მრავლისმომცველი აქტივობები.მცირე ცვლილების შეტანის
შემდეგ რესურსის გამოყენება შესაძლებელია მეექვსე კლასშიც.
რესურსის რეფლექსია
ეფექტური სასწავლო პროცესისათვის მნიშვნელოვანია სასწავლო რესურსების
მიზნობრივად მოძიება და შექმნა. გავეცანი ეროვნულ სასწავლო გეგმაში
საგანმანათლებლო რესურსებზე საკითხს. (თავი II. საგანმანათლებლო რესურსები,
მუხლი 8. საგანმანათლებლო რესურსების გამოყენება როგორც მასწავლებლებისათვის,
ასევე მოსწავლეებისათვის). ვითვალისწინებ ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.
ჩემს მიერ გაკეთებული სასწავლო რესურსების შექმნა განაპირობა მოსწავლეთა სწავლა -
აღზრდის საჭიროებებმა.
ჩემს მიერ შექმნილი რესურსი მეხუთე კლასელებისათვისაა განკუთვნილი.
რესურსი გამოვიყენე სახელმძღვანელოში თემის:“წილადების“ შესწავლის დროს..
ცოდნაზე ორიენტირებულმა რესურსმა მოსწავლეებში პოზიტივი შეიტანა. რესურსი
გამოვიყენე თემის შესწავლას აქტივობის სახით. მისი საშუალებით მოსწავლეებმა
დაინახეს კავშირი წილადის მრიცხველსა და მნიშვნელს შორის,გადაჭრეს ამოცანები
რესურსის დახმარებით.რესურსი ნიმუში იქნება ყველა მასწავლებისათვის, შექმნას
ანალოგიური თავის საგანში.
რესურსი გადის ე.ს.გ.-ს შემდეგ მიზანზე: მათ.V.2-V.3.
მოსწავლემ შეძლოს:
• ნატურალური რიცხვების წილადის სახით წარმოდგენა;
• რიცხვის ნაწილის პოვნა.წილადზე წარმოდგენა დაუკავშიროს მთელის ან
ერთობლიობის ნაწილს;
• გამოიყენოს წინარე ცოდნა პრაქტიკული ამოცანების ამოხსნისას.
ჩემს მიერ შექმნილი თვალსაჩინობა (რესურსი) ეროვნული სასწავლო გეგმის
გათვალისწინებითაა შექმნილი. საინტერესოა, სახალისოა,გამომწვევი და დაძლევადი, არ
აშინებს მოსწავლეს და არ ძაბავს. რესურსი განაწყობს ბავშვს პოზიტიურად, თავს
გრძნობს კომფორტულად და აქვს რწმენა რომ შეძლებს სწავლას.
რესურსის გამოყენებით მოსწავლეს გამოუმუშავდება თვითრწმენა და
თვითდაჯერება.რესურსებით ვახდენ სხვადასხვა ტიპის უნარებზე აგებულ სასწავლო
მასალაში ინტეგრირებას, რათა თანაბრად ვუზრუნველვყო თითოეული მოსწავლის
სწავლა. ვცდილობ, რესურსი მოვარგო სხვადასხვა ტიპის მოსწავლეთა განსხვავებულ
ჯგუფს. ვიკვლევ სამიზნე კლასს და ვპოულობ პასუხს კითხვაზე, როგორ და რა გზით
მოვარგო ეს რესურსი სხვა კლასის მოსწავლეთა მოთხოვნებს და როგორ დამეხმარება
სხვა კლასში ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების დაკმაყოფილებაში.
რესურსის გამოყენება საგანმანათლებლო მიზნით, შესაძლებელია ყველა საგანში.
მნიშვნელოვანია ასაკობრივი კატეგორიების გათვალისწინება. ასევე მნიშვნელოვანია რა
მიზანს ისახავს ეს რესურსი და რომელ სტანდარტებს აკმაყოფილებს. რამდენად
დაძლეული იყო მოსწავლეთა მიერ ეს რესურსი, გაამართლა თუ არა მოლოდინები.
შესაძლებელია იგივე რესურსის გამოყენება საპროგრამო მასალასთან დაკავშირებით
სხვადასხვა საგანში.
ჩემი რესურსები ორიგინალურია, რადგან:
რესურსი უბიძგებს მოსწავლეებს განივითარონ და დახვეწონ სწავლის უნარები
და სტრატეგიები.
რესურსი შესაძლებლობას აძლევს მოსწავლეებს ჩაუღრმავდნენ საკითხს.
რესურსი იძლევა ინტეგრირების საშუალებას.
რესურსი სანდო წყაროებს ეფუძნება.
რესურსი მისდევს გარკვეულ სქემას და არის თანმიმდევრული.
რესურსს თან ერთვის ნათელი, ადვილად გასაგები ინსტრუქცია.
რესურსების გამოყენებამ მნიშვნელოვნად შეუწყო ხელი მოსწავლეთა აქტიურ
ჩართულობას და ინტერაქციას სასწავლო პროცესში. რესურსებმა მოსწავლეებს მისცა
საპროგრამო მასალაში ჩაღრმავების საშუალება, რადგან სასწავლო პროცესი
შეესაბამებოდა ეროვნულ სასწავლო გეგმას, ამავე დროს იყო საინტერესო, სახალისო,
აქტიური და მრავალფეროვანი, რაც დამეხმარა ეფექტიანი გაკვეთილების ჩატარებაში.
რესურსების გამოყენებამ მნიშვნელოვნად დამეხმარა მოსწავლეთა
მრავალმხრივი უნარების განვითარებაში. ერთვებიან მონდომებით,ხალისით .
გამოუმუშავდათ , მოსმენის, , წაკითხვის, გააზრების, ყურადღების კონცენტრაციის, ,
დაკვირვების და სხვა უნარები.
ინტეგრირება ხელს უწყობს თანამედროვე სამყაროში
თვითრეალიზებას,სათანადო ადგილის დამკვიდრებას,საგანთა შორის კავშირის
დამყარებას.ინტეგრირება მოიცავს იმ ცოდნას და უნარებს, რომელთა განითარებას ხელს
უწყობს ჩემ მიერ გამოყენებული რესურსები.
ვცდილობ მოსწავლემ ერთ რომელიმე საგანში შეძენილ ცოდნა და გამოცდილება
სხვადასხვა შინაარსობრივ კონტექსტში გადაიტანოს და გამოიყენოს, ამიტომ
მნიშვნელოვანია საკითხის აღქმა- გააზრება, იტერპრეტირება და გამოყენება. ამით მათ
ჩამოუყალიბდებათ კონსტრუქციული თანამშრომლობის, პრობლემის მოგვარების,
შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების, შემწყნარებლობის, სხვისი უფლებების
პატივისცემის და სხვა უნარები.
ჩემს პედაგოგიურ პრაქტიკაში, ჩემს კოლექციაში არსებული რესურსების
გამოყენებით გავზარდე მოსწავლეთა ჩართულობა სასწავლო პროცესში, ავამაღლე
მოსწავლეთა აკადემიური დონე.
მე კი მეტად გავხდი აქტიური და დაჯერებული ჩემს პროფესიულ საქმიანობაში.
გამოყენების ინსტრუქცია
რესურსი გამოიყენება მეხუთე-მეექვსე კლასებში თემის : „წილადების“
შესწავლის დროს.იგი შეიძლება გამოყენებულ იქნას თემის შესწავლის შემდეგ
პრეზეტაციისა და შეჯამების მიზნით. რესურსის შექმნის პროცესში გავითვალისწინე
მოსწავლეთა ასაკი და თავისებურებები,ის,რომ მათთვის შემეთავაზებინა
სახალისო,საინტერესო და მრავლისმომცველი აქტივობები.მცირე ცვლილების შეტანის
შემდეგ რესურსის გამოყენება შესაძლებელია მეექვსე კლასშიც.
No comments:
Post a Comment